dinsdag 9 juni 2009

Niek en Geurt, geek en nerd, over Twitter

- Iedereen heeft het erover.
- Twitter?
- Ja.
- Ikke niet hoor. Geen tijd voor, geen behoefte aan.
- Ja, nou, dat dacht ik ook de hele tijd. Gezwatel voor en door eh huppel, eh..
- Huppels!
- Eh ja. Überchicklit, maar dan ook voor mannen. Dacht ik dus.
- Je ziet meer interactie op Reality TV van een schoolplein met spelende kinderen, volgens mij.
- Dat bedoel ik. Dus nou, boeien hè, dacht ik altijd. En wat je erover leest, zoals dit, of dit, daar moet ik niks van hebben, dacht ik. Maar nou ik was vanmiddag bij een forumdiscussie, en daar hadden ze een twitterfountain, maar dan als achtergrond bij die discussie. En dat was toch wel aardig.
- Een wat?
- Een twitterfountain.
- Jezus. Dan zie je de hele tijd van die onzin langskomen?
- Ja, nou, ik moet dus toegeven dat het niet allemaal onzin wás. Je zag commentaar uit de zaal over de forumdiscussie. En dat vond ik toch wel aardig, dus.
- Maar dan was iedereen in de zaal ook on-line?
- Nou meer dan de helft schat ik. Aaifoons, powerboekjes en EEEPC's. Ja en je kon d'r zó op hun wifi, natuurlijk.
- hm. Dus nou ga jij ook twitteren?
- Neeeej. Nee, maar ik vond het eerst gewoon helemaal niks, zo'n Amerikaanse hype, net zoiets als second life, weet je wel?
- Get a first life first, lijkt mij.
- Ja. Maar dit was, nou ja, gewoon wel aardig.
- Ik zou maar oppassen. Hier, had je deze reclameval al gezien?
- mmm, nee.. Maar iedereen heeft het erover, twitter.
- zelfs wij. Is het niet een beetje genoeg zo?
- En lijkt me wel strelend om followers te hebben.
- Als je getuige bent van iets heftigs, zoals in Iran met die rellen, OK, dan heb je wat, maar zulke dingen gebeuren hier toch nooit? En met 140 karakters per twiet blijft het toch ontzettend oppervlakkig allemaal?
- Ja, denk 't wel ja. Maar toch heeft het wel iets fascinerends.
- Ik weet het niet. Één kruik met zilveren munten in de mestvaalt lijkt me nog geen reden om iedere strontberg te gaan uitkammen.
- Tuurlijk niet. Nee de signaal/ruisverhouding is nog wel een probleem. Je zit al gauw je tijd te verdoen. Maar toch vraag ik me af of het geen blijvertje is.

De foto is van Duane Romanell, "DRP" op Flickr, gebruikt onder een Creative Commons licentie

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.