zondag 2 mei 2010

Echoklik: Luchtverkeer hervat

Louter strakblauwe lucht. "Zou die andere nu ook zijn uitgebarsten?". Ik kijk achterom, of ook daar de lucht streeploos is, maar nee.

Jammer.

Wat zou ik missen als vliegverkeer onmogelijk zou worden? Een snelle verre reis? Welnee. In hogesnelheidstreinen zit je comfortabeler dan in zo'n stom vliegtuig, en een lange langzame reis op een koopvaardijschip, ik zou er geen bezwaar tegen weten.

Zie hoe het luchtverkeer werd hervat, tussen 18 en 20 april.



Kijk wat er op het moment in de lucht hangt aan blikken mens en kokers met spullen op radarvirtuel.

Autoloze zondagen waren fantastisch. Je kon rolschaatsen en voetballen op brede straten waar je anders je leven niet zeker was. Het was alleen wel sneu voor Martine Bijl, althans, ik herinner me een TV-journaal waarin zij haar beklag deed omdat ze haar beroep niet kon uitoefenen, namelijk optreden in het land. Ik was tien toen, maar ik zag er de urgentie niet van. En nog steeds.

Minstens de helft van de maand mag van mij bestaan uit auto- en vliegtuigloze dagen.

De clip heet Airspace Rebooted, hij is gemaakt en gepubliceerd door ItoWorld op Vimeo

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.