woensdag 11 augustus 2010

Albert Heijn ziet alles

Vandaag bij de zelfscanner werd ik gecontroleerd. De steekproef was goed, maar toch moest alles opnieuw gescand. Wat bleek? Ik had een familiepak WC-papier (24 rollen voor weinig) per ongeluk twee keer gescand. "Hij pakte hem niet, dacht ik", zei ik tegen de controleuse, "maar blijkbaar toch, dubbel. Wel opmerkelijk dat-ie dan denkt Hee, die meneer heeft vast geen twee van die pakken in zijn wagentje." De controleuse moest lachen.

Albert Heijn weet nauwkeurig wat ik daar koop, want ik heb al jaren een bonuskaart. Ik heb er zelfs een liedje over gemaakt, drie jaar geleden. En pleepapier koop ik vrijwel altijd in de aanbieding. Komt wel op, namelijk.

Ziet Grote Broer Albert nu dat ik nog nooit eerder twee van die grote pakken pleepapier gekocht heb en wil hij mij behoeden voor mijn vergissing? Ik zou het eigenlijk eens moeten nagaan. Zou het passen in de trend dat steeds meer Grote Ondernemingen een "don't be evil"-beleid hanteren?

2 opmerkingen:

  1. In de super hier hebben we nog geen zelfscanners. Word je gecontroleerd als er ergens een alarmbel gaat rinkelen, of kun je er ook zonder alarm uitgepikt worden?
    Gek geval, dit. Onterecht dubbel scannen kan bij de gewone kassa's natuurlijk ook voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hangt je scanner in z'n hok en scant je bonuskaart. Dan gaat er een lamp knipperen en snelt er een medewerker naar je toe.

    BeantwoordenVerwijderen