vrijdag 13 juli 2012

Monitorstandaard

Lange dagen achter m'n monitor in een verkeerde houding begonnen last te geven, dus ik zocht een geschikte monitorstandaard. Die was niet te vinden. Kant-en-klare monitorstandaards zijn er alleen in de varianten schreeuwend duur, foeilelijk, of beide.



Zo'n probleem heb je nooit in je eentje. En inderdaad, op Lifehacker.com vond ik een goed idee: vier kastpootjes en een plankje. Alleen wel van Ikea. Daar kom ik zeer ongaarne, maar dat hoefde ook niet.

Enfin, het resultaat ziet u in het filmpje hiernaast. Het werd iets meer werk dan even vier pootjes tegen een plankje schroeven, maar het was heerlijk ontspannend om te doen en de voldoening als 't ook echt mooi wordt is ongeëvenaard.

En, niet onbelangrijk: met deze opstelling werkt het merkbaar prettiger.

4 opmerkingen:

Kopstukken zei

Haha, dat het de 'BSOD' naar het laadje hebt verbannen vind ik wel een vondst!

Rolf Blijleven zei

BSOD? Oh dat! Toeval. Had gewoon nog wat blauw vilt liggen.

Maar is het laadje of is het laatje? *groene boekje bijpakt*. Nee laatje. Whew! *voorhoofd wist*.

Bertie (aka Kophieps) zei

Da's mooi zeg! Compliment, ook voor Hedonia.

Kopstukken zei

Over dat laatje heb je helemaal gelijk. Laadje was in 1864 echter nog gebruikelijk. Ik loop dus wat achter of hecht aan ultra conservatief taalgebruik.

http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01_01/cali003nieu01_01_0015.php

Mogelijk gemaakt door Blogger.