dinsdag 18 maart 2008

"Nonews badnews.

Unnews goodnews. otherwise upstick pay asswise." Dat schreef de redactie van de Times in een telegram aan Afrika-correspondent Evelyn Waugh. Kopij van zijn kant bleef uit, hij had geprobeerd dat te rechtvaardigen met de mededeling dat er nu eenmaal geen nieuws was om over te schrijven. Maakt niet uit, je verzint maar wat, vond de redactie.

Werkt het ook zo met een blog? De titel van dit blog is veranderd. De nieuwe vlag dekt de lading beter, vind ik. Meer nieuws is er eigenlijk niet. Of nee, toch wel:

Het stripje over de ooievaars Harry en Ophelia heeft zijn laatste aflevering gezien. U moet van onderaf lezen voor de continuïteit in dat verhaal. De foto's zijn gemaakt op een mooie zaterdagmorgen in februari. Dan is Nederland nog aan het boodschappen doen. Harry en Ophelia trekken dan verder geen bekijks, ik kon ongestoord een kwartiertje kieken. Alleen de mevrouw die dit nest in de achtertuin heeft merkte mij op. 't Zijn overwinteraars en ze komen daar al 14 jaar, vertelde ze.

De volgende dag ging ik weer, opnieuw met camera. Maar dan gonst het er van de recreanten. En zo'n meneer aan de kant van de weg met een grote telelens, dat trekt aandacht. Binnen tien minuten stond er een ware kijkfile van wandelaars.

Overigens zijn deze fraaie vogels al vaker in het nieuws geweest.

2 opmerkingen:

  1. Hoe zijn eigenlijk de kijkcijfers?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet ik niet, zit geen teller op. Maar wat niet is kan nog komen. Meedoen? Zie bijvoorbeeld Sargasso: prima blog, waarschijnlijk goed bekeken, maar ik zou Adsense aanzetten als ik hun was.

    BeantwoordenVerwijderen